Direktlänk till inlägg 7 oktober 2011

Det händer...

Av Nina karlsson - 7 oktober 2011 17:46

Att min svada försätter mig i trassliga situationer emellanåt. För det mesta handlar det om att jag faktiskt rätt som det är lovat att fixa något jag egentligen inte har tid med. Heller att jag tackat ja till jobb  som jag heller inte har tid med. Fast för det mesta handlar det om att det ramlar ur helt ofiltrerat material ur munnen innan jag hunnit stoppa det. En sådan situation inträffade idag. Av alla ställen på badhuset. Det händer att jag försöker vara en sådan där riktigt engagerad förälder som de flesta runt mig tycks lyckas med att vara. Att ta med fyra barn (nej, inte egentillverkade, två inlånade) hör till saker man bör försöka med. Eftersom jag är rätt värdelös på att baka bullar (med barnen) heller chokladbollar, inte heller håller jag ordning på deras tandläkartider, läxorna brukar barnen påminna mig om. Ja ni förstår kanske att de är rätt härdade och kloka mina barn, de har väl inget val. Så åter till ämnet, jag tar alltså med mig hela gänget. Själv passar jag på att simma en kilometer i hopp om att förlora ett gram heller två. Så även idag. Simmar mina längder och skruttar rätt nöjd ur bassängen. Är väl ingen Therese Alshammar direkt varken kroppsligt heller teknikmässigt, men jag flyter iallfall. När jag nu i ett försök att se elegant ut går upp för trappen. Elegant kan diskuteras, har ni känt hur det känns efter en halvtimma i vattnet när man ska ur, som om benen är trästubbar med egen vilja. Man bokstavligt klampar upp gärna hållades i räcket till trappen. Eftersom det dagen till ära var vattengympa med mestadels Astrid 75 och Olga 82 så var jag inte ensam om att ta räcket till hjälp idag.  Hur som, väl uppe ur vattnet går jag och tittar till de plaskande hoppande barnen. När jag står där vid kanten kommer det en för mig okänd man fram bedvid mig. Han var väl ett par centimeter kortare än mig (japp de finns) utstyrd i ett par alldeles för tajta badbyxor, modell synnerligen osexigt! Så tar han sats och frågar.

- Skulle du vilja träffa mig på en fika någon dag?

Nu skulle jag ju bara kunna sagt Nej tack. Heller, Helst inte. Vad som helst utom det som ramlar ur min stora kläft.

- Tyvärr, jag tänder bara på långa karlar i jaktkläder!

Varför sa jag så??? Nu ligger det förvisso en del sanning bakom det. Men man BEHÖVER INTE vädra sina åsikter (eller fetischer) på det viset. Han såg helt perplex ut, och när jag insåg vad jag just stått där och sagt. Iförd baddräkt, hår som bara kan liknas trollet Plupp i blåbärsskogen, och ganska oelegant i min utstyrsel, tilläggas bör tomatröd i plytet.

Jag fick bara ett stammande, jaha till svar. Sen kära vänner tog jag min tillflykt till omklädesrummet och där stannade jag. Jag kommer inte åka till badhuset på fredagar under en nära förestående tid!

I baddräkt har jag gjort en väldigt oelegant entré på en strand, värre än uppstigningen ur badhusbassängen.

Jag och goda vännen Anna (gurkan) Dalegren drog till Teneriffa för ett par år sedan. I känd stil hade jag glömt packa allt. Däribland min baddräkt. Sagt och gjort, jag köpte en som jag tyckte så okej ut. Storleken såg även den okej ut där den hängde på galjen. Det hade den nog varit. På någon mindre än mig. Efter att trasslat igenom låren i öppningen för benen. Dragit den över magen (som blev lite plattare) kommer vi obönhörligen upp till den övre delen av kroppen. Den med bröst på. Och där blev det lite kärvare. Men efter lite meckande och dragande i de stackars femenina detaljerna satt den någorlunda. Väl i vattnet led ju ingen av passformen. Just denna dagen gick vågorna höga, och då menar jag höga!!! Vi låg långt från stranden och gungade. Sedan gällde det att pricka en våg på vägen in och komma sig ur vattnet snabbt som attan innan nästa kom. Snabbt som attan, inte min modell, speciellt inte när jag måste rätta till en baddräkt. Nära stranden stannade jag och petade tillbaka det som skulle tillbaka innaför baddräkten. Inte hann jag höra Annas varningsrop. En stor våg slog bokstavligt talat ner mig. Munnen hann jag i vanlig ordning inte stänga vilket resulterade i gigantisk kallsup, vilket i sin tur resluterade i att jag fäktade vilt med armarna. Och vad tror ni att det resulterade i? Jo, att de femenina detaljerna liksom hoppade ur baddräkten. Detta märkte jag givetvis inte förän det busvisslades på strandkanten. Av en ung strandraggare tänker ni. Nej, så fan heller, det är ju mig vi pratar om. Det var en farbror i 60 års åldern. Mycket röd i ansiktet får jag in brösten bara för att inse att jag exponerar väldigt mycket rumpa, baddräkten blev till string i vågen.

Vad kan man dra för slutsats av detta?

Jag borde inte bada och om jag gör det så är ändå silvertejp över munnen att föredra ifall jag får för mig att svara på tilltal!

Ha det gött alla fina!!

 
 
Ingen bild

Mamma

7 oktober 2011 20:34

Det var det där med äpplen långt från päronträd o s v

 
Ingen bild

nina

7 oktober 2011 20:52

inte så långt i detta fallet...

 
Ingen bild

swaxu

8 oktober 2011 13:39

Följa varandra via bloglovin?! :D
http://swaxu.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina karlsson - 5 juni 2012 18:44


Ibland, i synnerhet när man gör något tråkigt så är det lätt att drömma sig tillbaka och minnas att "det var allt bättre förr". Bara att man är gammal nog att säga de orden kan ju får en att tycka att det nog var bättre för ex antal år sedan. Vad tro...

Av Nina karlsson - 2 mars 2012 18:08

Är faktiskt ingen lek! De senaste dagarna har varit fyllda av idel nya upplevelser. Här kommer en summering av de senaste dagarnas lärdomar, ur mitt perspektiv! Och tro inte att jag inte tagit det hela på allvar, det var ûber jävligt men, man kan ju ...

Av Nina karlsson - 28 december 2011 17:46

Snarkar! Utan förkylning i kroppen skulle jag nog vilja påstå att det mer är ett behagligt sömngivande ljud jag ägnar mig åt. Men, med förkylning och tät näsa är det kanske lite högre. Vissa i min omgivning och jag nämner nu inga namn, fast, det är i...

Av Nina karlsson - 6 december 2011 18:29

Ja, visst är det märkligt. Att jag funderar alltså. För det mesta hinner jag både göra och säga saker innan jag funderat, vilket som bekant försätter mig i knipa då och då. För att inte tala om de gånger munnen går, utan någon filtrering innan det ko...

Av Nina karlsson - 4 december 2011 17:57

Är ju en klok björn. Mina vänner vet att jag gärna använder hans citat, det finns ju något som passar varje tillfälle. Men att jag skulle behöva använda det för att lugna mina nerver efter senaste besöket på badhuset trodde jag inte. Jag vet att ja...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards