Direktlänk till inlägg 28 december 2011

Jag vet att jag...

Av Nina karlsson - 28 december 2011 17:46

Snarkar! Utan förkylning i kroppen skulle jag nog vilja påstå att det mer är ett behagligt sömngivande ljud jag ägnar mig åt. Men, med förkylning och tät näsa är det kanske lite högre. Vissa i min omgivning och jag nämner nu inga namn, fast, det är inte barnen och det är inte hunden, utan någon som är lite högre över havet och som har en ganska rejäl bredd mellan vingarna, påstår att jag snarkar mest hela tiden.

 Återkommer till denna någons tämligen fräcka tilltag under föregående natt lite längre ner.

Som sagt, jag är väl medveten om att jag snarkar. För ett par år sedan var det riktigt illa. 20 extrakilon gynnade inte sömnen. Och jag vet att jag höll igång ett helt vandringshem i stockholm. Mina medresenärer var i efterhand synnerligen tacksamma att jag inte ramlade in förän vid fyra snåret på morgonen (det var innan jag ansökte om PRO medlemskap och blev tråkig). Nu kan det varit så, ja, jag ser det som relativt sannolikt att jag hade stått en ganska lång stund i baren innan jag ramlade in. Och det gynnar inte en tyst sömn (fast jag sov ju gott). Jag lider ju inte så mycket av snarkningarna själv, bortsett under den årliga turen till Stockholms stora hundutställning runt luciahelgen (eller däromkring). Även i år bar det av mot denna tillställning. Jag släpade mig upp ur sängen klockan två Lördagnatt mot söndag. Duschade och körde mot Karlstad. Vilken udda känsla att möta folk på väg hem från krogen sittandes i bilen på väg mot helt andra bestyr...

Väl i Karlstad hämtades modern med två hundar upp, vi anlände till Väse där vi såsmåningom lastade in oss i kennelklubbens buss för vidare färd mot huvudstaden. Då kommer vi tillbaka  till snarkandet igen. Med handen på hjärtat vänner. Hur många har vaknat av att de snarkat sittandes i buss, tåg eller flyg?? Jag var iallfall inte ensam på denna resa. Om att snarka alltså. Hurvida de andra vaknade av sina snarkningar låter jag vara osagt, men de BORDE ha vaknat av dem! Och när man nu sitter i bussen, med en hund i sätet brevid efter att ha sovit två timmar under natten, då är man glad om man somnar lite. Vad händer då? Jo, när man riktigt somnat till, så rycker det i hela kroppen och man vaknar. Av vad då? Jo av att man snarkat och fått huvudet i en vinkel som borde vara omöjlig vilket i sin tur orsakar nackspärr. Vill det sig nu riktigt illa så har man dessutom en sträng av saliv hängandes ur mungipan. I ett försök att rätta till nacke, torka sig i mungipan och diskret se hur många man väckt med sitt akuta snarktilltag försöker man desperat hitta tillbaka till lite värdighet igen. Nu var ovan nämda bussresa inga stora bekymmer då de flesta, liksom jag, verkade tycka att ljudliga vibrationer ur munnen när man sover inte är konstigt alls!

Hursom, jag har ju inte ont av detta själv och heller inte av att VISSA i min omgivning snarkar. MEN, om VISSA väljer att frekvent påpeka denna brist så kan jag purkna till. Nu har jag ju lovat att inte nämna några namn. Men i natt när jag snarkade (vilket jag vet att jag gjorde) så var det någon som buttade på mig (helt okej) jag vaknade vid andra "butten" till ganska bra. Vad hände då??? NÅGON (som även kallas vissa) vänder på sig, somnar om, och låter som ett helt jävla tröskverk!!! När jag då (vad jag tycker) vänligt påpekar detta i telefon, får jag minsann höra att det är elaka påhopp i rent självförsvar från min sida. Jo, jag tackar ja! Men, eftersom jag är lite mer teknisk än denna någon, kan, och jag upprepar, kan det vara så att jag vid tillfälle plockar upp min telefon och spelar in vissa ur strupen kommande ljud under sömn på någon (annan än mig själv)...

Nåja, till något helt annat. Året är snart slut! Och som vanligt, tänk vad fort det gått!

Vad har jag då lärt mig i år? Jaaaa, vad ska man säga?

Satt gris sitter, tills satt gris väljer att själv resa på sig....

Ibland drar bilar betydligt mer än man tror, tanka innan man står längs E18....

Skäckig ponny rymmer, alltid kolla elen på staketet....

Att kolla efter svamp uppflugen på hästryggen kan sluta med en spräckt hjälm och blå högersida, uppmärksamhet är bra....

När hästar snubblar trasslar de ibland ihop benen och gör kullerbyttor, bra idé, rulla åt andra hållet....

Att dricka "ett" glas rosé med grannen kan orsaka köldskador och huvudvärk. Kom ihåg, inga jordgubbar nästa gång!

Och säkert finns det fler saker jag lärt mig eller borde lärt mig...

Året sämsta, nja, det vet jag inte det har varit ett okej år. Årets bästa, det är lätt. Det var en hundutställning på en idrottsplats mitt ute i ingenstans utanför filipstad. Där lärde jag mig att allt har jag inte kontroll över. Men bra, det blev det!!


 
 
Ingen bild

Mamma

28 december 2011 18:41

Om NÅGON, och jag nämner heller inga namn, behöver bytas ut av en eller annan anledning, så kan vi ju åka på utställning åt något annat håll nästa år........... Så egentligen, om man ska vara petig, så har du din mor att tacka för en hel del. Och nu snackar jag inte om livet i största allmänhet utan om det som gör livet lite lustigare i synnerhet..... Kram

 
Ingen bild

Nina

28 december 2011 19:06

Hahahaha!!! Ja, jag borde nämt dig och tackat för hjälpen kära moder. Och eftersom någon gör livet lustigt i största allmänhet så behövs det inte åkas på utställningar av just den anledningen...kram

 
Ingen bild

Mamma

29 december 2011 05:58

Såg du att jag fick till det till slut? Med bloggandet alltså? Fast det känns fortfarande som det är något som missats från Stokk. Det var något vi sa! Kommenterade. Och inte skulle glömma. Men det är skönt att konstatera, att det inte bara är jag som glömmer, så det så!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina karlsson - 5 juni 2012 18:44


Ibland, i synnerhet när man gör något tråkigt så är det lätt att drömma sig tillbaka och minnas att "det var allt bättre förr". Bara att man är gammal nog att säga de orden kan ju får en att tycka att det nog var bättre för ex antal år sedan. Vad tro...

Av Nina karlsson - 2 mars 2012 18:08

Är faktiskt ingen lek! De senaste dagarna har varit fyllda av idel nya upplevelser. Här kommer en summering av de senaste dagarnas lärdomar, ur mitt perspektiv! Och tro inte att jag inte tagit det hela på allvar, det var ûber jävligt men, man kan ju ...

Av Nina karlsson - 6 december 2011 18:29

Ja, visst är det märkligt. Att jag funderar alltså. För det mesta hinner jag både göra och säga saker innan jag funderat, vilket som bekant försätter mig i knipa då och då. För att inte tala om de gånger munnen går, utan någon filtrering innan det ko...

Av Nina karlsson - 4 december 2011 17:57

Är ju en klok björn. Mina vänner vet att jag gärna använder hans citat, det finns ju något som passar varje tillfälle. Men att jag skulle behöva använda det för att lugna mina nerver efter senaste besöket på badhuset trodde jag inte. Jag vet att ja...

Av Nina karlsson - 7 oktober 2011 17:46

Att min svada försätter mig i trassliga situationer emellanåt. För det mesta handlar det om att jag faktiskt rätt som det är lovat att fixa något jag egentligen inte har tid med. Heller att jag tackat ja till jobb  som jag heller inte har tid med. Fa...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards