Direktlänk till inlägg 6 december 2011

Emellanåt funderar jag...

Av Nina karlsson - 6 december 2011 18:29

Ja, visst är det märkligt. Att jag funderar alltså. För det mesta hinner jag både göra och säga saker innan jag funderat, vilket som bekant försätter mig i knipa då och då. För att inte tala om de gånger munnen går, utan någon filtrering innan det kommer ut som ord, eller i värsta fall, långa ogenomtänkta meningar, som inte alltid låter lika bra när de "luftas" som de gjort den millidelssekunden jag tänkt ut dem..

Men som sagt, ibland funderar jag. Och just nu funderar jag på varför i hela friden jag har fyra paket pärlsocker i mitt skafferi. Ja, jag sa inte att jag funderade över några tunga saker (fast det händer). Fick för mig att börja rensa mitt skafferi och kliade mig förundrat i huvudet när jag efter en stund funnit, just det, pärlsocker, massor av det. För att inte tala om allt florsocker! Varför? Farinsocker som med fördel används till Irish Coffe, lyste mellertid med sin frånvaro (underar just varför) Marsanpulver råder det heller ingen brist på. Jag har en liten aning om att det kan vara så att jag av någon outgrundlig orsak fått för mig att jag ska hinna baka. Till och med, jag kan ha känt att det nog skulle vara ganska roligt att baka lite. Denna känslan går oftast väldigt fort över. Och nästa gång jag får en idé om att baka när jag går omkring i affären så köper jag med mig det jag tror jag kan behöva (ex, pärlsocker). Men så kommer jag hem och lusten har försvunnit (till bakandet) och jag sätter igång med något helt annat. Vilket gör att jag kan hitta jästpaket vars bästföre datum gått ut för väldigt länge sedan. Om de stränga städtanterna som brukar vara på tv kom och tog prover i min kyl skulle de antagligen fly, eller dödförklara mig. Jag hittar även saker som jag inte visst skulle bo där. Åandra sidan har jag ju vid flera tillfällen hittat min mobil där så varför inte.

Till något helt annat, de senaste dagarna har jag med vild frenesi tvättat i ett av grisstallen. Att högtryckstvätta där det bott grisar i 15 veckor är väl inte det glammigaste av alla jobb. Lyckligast blir alltid vännerna när de lyckas komma ner för att säga hej, där står jag iförd hörsellurar (med radiontenn på), munskydd, som när jag skjuter upp det i pannan över kepsen är farligt likt ett gristryne, samt det gröna heltäckande regnstället. Har jag dessutom tvättat en stund så är ansiktet täckt i grisbajs... I Måndags lyckades en av vännerna dessutom föreviga detta på sin telefon. Vem FAN kom på idéen om att det ska vara kamera i telefonen???

Hur som helst nu är det tvättat och på torsdag ska vi flytta in de nya suggorna. Det slår mig alltid att man kan applicera ordet gris framför andra kända talesätt, och de stämmer väldigt bra.

Avslutar bloggandet med några av dessa.

"Stönig som en gris" hur många av er har försökt flytta en ca 300 kilos sugga som satt sig och bestämt sig för att hon inte tänker gå en meter till.... Förän hon själv vill. Tro mig inga svordomar eller hot i världen rubbar den gris som satt sig.

""Snabb som en gris" med tanke på deras kroppsbyggnad borde de inte vara så snabba. Men prova för all del att fånga en förrymd gris som inte vill bli fångad. Det krävs åtskillig list, alternativt en ruggig kondition.

" Listig som en gris" ja, det är sant. De är fasligt inteligenta. Det är manipulation på högsta nivå som gäller för att överlista dessa varelser.

Jag skulle kunna fortsätta i all evighet. Men eftersom jag idag fick för mig att baka och faktiskt lyckats genomföra det så ska jag rädda saffransbullarna ur ugnen så blir det nog "grisbra"!

 Sist jag bakade provade jag brandvarnaren....

 
 
Ingen bild

Annika Ljungberg

6 december 2011 19:12

Hur mutar vi kompisen att lägga ut bilden?!? Klart betalbart!!!!

 
Ingen bild

Nina

6 december 2011 19:32

Om fru Larsson vill överleva är jag inte säker på att hon ska lägga ut den :-)

 
Ingen bild

Lena Freundt

6 december 2011 20:14

Jag har provar både att flytta motvillig sugga, vilket är så gott som omöjligt, samt försökt fånga sugga på rymmen och man blir väldigt överraskad av hur snabba de är så jag vet precis vad du menar :-)

 
Ingen bild

Mamma

6 december 2011 21:19

Jag minns en viss sugga som kom i 720 genom ladugården bara vi visade en liten blå hink med mjölk i! Lättflyttad. Fast en gång rymde hon ju upp till Skruvstad - fast hem kom hon igen. Minns dock inte om det var den blå mjölkhinken som fick henne.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina karlsson - 5 juni 2012 18:44


Ibland, i synnerhet när man gör något tråkigt så är det lätt att drömma sig tillbaka och minnas att "det var allt bättre förr". Bara att man är gammal nog att säga de orden kan ju får en att tycka att det nog var bättre för ex antal år sedan. Vad tro...

Av Nina karlsson - 2 mars 2012 18:08

Är faktiskt ingen lek! De senaste dagarna har varit fyllda av idel nya upplevelser. Här kommer en summering av de senaste dagarnas lärdomar, ur mitt perspektiv! Och tro inte att jag inte tagit det hela på allvar, det var ûber jävligt men, man kan ju ...

Av Nina karlsson - 28 december 2011 17:46

Snarkar! Utan förkylning i kroppen skulle jag nog vilja påstå att det mer är ett behagligt sömngivande ljud jag ägnar mig åt. Men, med förkylning och tät näsa är det kanske lite högre. Vissa i min omgivning och jag nämner nu inga namn, fast, det är i...

Av Nina karlsson - 4 december 2011 17:57

Är ju en klok björn. Mina vänner vet att jag gärna använder hans citat, det finns ju något som passar varje tillfälle. Men att jag skulle behöva använda det för att lugna mina nerver efter senaste besöket på badhuset trodde jag inte. Jag vet att ja...

Av Nina karlsson - 7 oktober 2011 17:46

Att min svada försätter mig i trassliga situationer emellanåt. För det mesta handlar det om att jag faktiskt rätt som det är lovat att fixa något jag egentligen inte har tid med. Heller att jag tackat ja till jobb  som jag heller inte har tid med. Fa...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards