Direktlänk till inlägg 4 december 2011

Nalle Puh...

Av Nina karlsson - 4 december 2011 17:57

Är ju en klok björn. Mina vänner vet att jag gärna använder hans citat, det finns ju något som passar varje tillfälle. Men att jag skulle behöva använda det för att lugna mina nerver efter senaste besöket på badhuset trodde jag inte.

Jag vet att jag sagt, att jag efter förra "incidenten" inte skulle visa mig på badhuset i Säffle vid fler tillfällen under Fredagar. Nu är det emellertid så att det passar rätt bra just på fredagar. Barnen slutar tidigt. Jag är rätt trött och sliten och har ingen lust att underhålla dem på något vis (jag vet inga höga mamma poäng där inte). Så, i fredags samlade jag ihop den slitna kroppen och tog med barnen samt en av deras kompisar och gjorde ett nytt försök att simma i lugn och ro! Det första jag får se vid ankomsten i bassängen är att jag inte är ensam. Okej, det kan väl simma någon mer men nu pratar vi invasion. Av tanter (förlåt, damer) som är spridda runt om i bassängen, även den delen av bassängen där motionssimmandet äger rum, det vill säga, där jag tänkte mig att vara. Nu ska jag inte påstå att tanterna som tappert vevade med armarna och skuttade (nääää, det där var att ta i) var i vägen, jag fick simma lite slalom mellan viftande armar bara.

Nåväl, de rörde sig i bassängen till, jag ber att få citera Uggla "till nåt som liknas vid musik". Då jag vid fredagar allsom oftast är trött, skittrött för att tala klarspråk, så har jag lite väl lätt att börja skratta åt saker omkring mig. Så även denna fredag. Och tro mig, med 20 talet tanter i "övre pensionsåldern" (finns det något som heter så) som rockar loss i ett vattengympa pass till "dagny, kom hit och spill", så finns det en hel del att skratta åt! Och om man nu simmar halvbra, vilket jag gör (halvdåligt om man vill vara neg) så finns det inget utrymma till hejdlösa skrattanfall. Om jag åtminstonde bara fnittrat. Men, nej, och vilken himla tur att mitt skratt hörs så himla dåligt, fast när jag nästan drunknade (liten överdrift) så vart jag tystare. Jag hatar snuskigt klorvatten, att svälja det gör inte saken bättre....

Om det nu finns en gud som kan läsa elaka tankar och avslöja hejdlösa "elakskratt" så njöt han nog när det efter 20 minuters simmande kliver ner 2 st män även de var i, nåja, de var inte helt nya. Jag som njöt av att vara ensam då gymnastikpasset nu var slut och kunde simma utan att få elaka skrattattacker suckade djupt. De två gentlemännen kliver ner i vattnet och tar sig fram förvånansvärt fort. När de båda kom på den listiga ideén att simma ryggsim vet jag inte. Men, och nu kommer Nalle Phu´s citat in

 "När du trillar ner på någon räcker det inte att säga att du inte kunde hjälpa det, när allt kommer omkring kunde han förmodligen inte heller hjälpa att han hamnade under dig.

Nu trillade ingen ner på mig. Och jag vill poängtera att jag höll mig i "min" fil. I en imponerande hastighet närmade sig ena gubben. Simmandes på rygg. jag tänker i mitt stilla sinne att karlsloken väl har kontroll på sin omvärld när han nu väljer detta simsätt. Jo, hej du!! Det hade han inte. Vilket resulterar i att jag som inte är snabb i vattnet finner mig påsimmad och lätt ihoptrasslad med en "stackars" farbror 75 plus (uppskattningsvis). Och nej, jag kunde inte hjälpa att jag hamnade mitt i hans färdväg. Så, ny affärs idé. Börja tillverka backspeglar till på rygg simmande farbröder.

Nästa gång kanske jag helt enkelt ska vara med på vattengympan istället. Det verkar trots allt ganska trivsamt!

 
 
Ingen bild

Mamma

5 december 2011 05:13

Vattengympa är "inne" och kan nog vara en bra idé. Äldre damer kommer inte att simma ryggsim i 750. Så inse att du snart är tant själv...... :=) Och det är ingen fel ålder, man blir ursäktad för det mesta man gör eftersom minnet av naturliga skäl sviker och kroppen inte fungerar till 100 % p g a åldern, man säger och gör lite som man vill och ursäktar sig bara med att åldern tar ut sin rätt. Kram ungen min!

 
Ingen bild

Nina

5 december 2011 06:41

tack, nu känns det tryggt att påbörja denna nya aktivitet... ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina karlsson - 5 juni 2012 18:44


Ibland, i synnerhet när man gör något tråkigt så är det lätt att drömma sig tillbaka och minnas att "det var allt bättre förr". Bara att man är gammal nog att säga de orden kan ju får en att tycka att det nog var bättre för ex antal år sedan. Vad tro...

Av Nina karlsson - 2 mars 2012 18:08

Är faktiskt ingen lek! De senaste dagarna har varit fyllda av idel nya upplevelser. Här kommer en summering av de senaste dagarnas lärdomar, ur mitt perspektiv! Och tro inte att jag inte tagit det hela på allvar, det var ûber jävligt men, man kan ju ...

Av Nina karlsson - 28 december 2011 17:46

Snarkar! Utan förkylning i kroppen skulle jag nog vilja påstå att det mer är ett behagligt sömngivande ljud jag ägnar mig åt. Men, med förkylning och tät näsa är det kanske lite högre. Vissa i min omgivning och jag nämner nu inga namn, fast, det är i...

Av Nina karlsson - 6 december 2011 18:29

Ja, visst är det märkligt. Att jag funderar alltså. För det mesta hinner jag både göra och säga saker innan jag funderat, vilket som bekant försätter mig i knipa då och då. För att inte tala om de gånger munnen går, utan någon filtrering innan det ko...

Av Nina karlsson - 7 oktober 2011 17:46

Att min svada försätter mig i trassliga situationer emellanåt. För det mesta handlar det om att jag faktiskt rätt som det är lovat att fixa något jag egentligen inte har tid med. Heller att jag tackat ja till jobb  som jag heller inte har tid med. Fa...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards